Descripció
El servei d’informació i tràmits municipals de Barcelona Activa està dissenyat per acompanyar i facilitar els tràmits municipals necessaris per desenvolupar una activitat econòmica a la ciutat de Barcelona. Aquest servei proporciona a empreses i emprenedors tota la informació i assistència necessària per completar els tràmits administratius de manera eficient i correcta, ajudant-los a establir i fer créixer els seus negocis sense entrebancs burocràtics.
Utilitat
El servei ajuda les empreses i emprenedors a navegar pel complex entramat administratiu, assegurant que compleixen amb tots els requisits legals i municipals per desenvolupar les seves activitats econòmiques, minimitzant així els riscos de sancions i retards.
Serveis, activitats i recursos
Informació detallada sobre tràmits
- Plans d’usos: Informació sobre les normatives i regulacions municipals que determinen els usos permesos en diferents zones de la ciutat.
- Consultes tècniques: Accés a experts que poden respondre preguntes tècniques sobre normativa urbanística i requisits específics per a projectes empresarials.
- Tramitació d’assabentats i comunicats: assistència en la presentació d’assabentats i comunicats necessaris per iniciar obres o activitats comercials.
- Consultes d’expedients oberts: Accés a informació actualitzada sobre l’estat dels expedients administratius oberts.
- Transmissió de llicències: Suport en la transmissió de llicències d’activitat entre diferents titulars.
Suport especialitzat
- Desenvolupar una activitat econòmica o un projecte empresarial al BI@: Acompanyament específic per a empreses interessades en establir-se al BI@, una zona innovadora de Barcelona amb grans oportunitats de desenvolupament econòmic.
- Altres tràmits municipals: Assistència en una varietat d’altres tràmits municipals rellevants per a empreses i emprenedors.
Plataformes i recursos online
- Portal d’informació: Un portal web amb informació detallada sobre tots els tràmits necessaris, guies pas a pas i documents de suport.
- Accés a formació i tallers: Sessions de formació i tallers per ajudar els empresaris a comprendre i gestionar els tràmits municipals de manera eficient.
Atenció personalitzada
- Servei d’atenció al client: Servei d’atenció al client per respondre preguntes i oferir assistència personalitzada en la gestió dels tràmits.
- Cites presencials i online: Possibilitat de programar cites tant presencials com online per rebre suport individualitzat.